عکاسی کاربردی

آموزش کاربردی عکاسی

عکاسی کاربردی

آموزش کاربردی عکاسی

در این وبلاگ مقالات آموزشی در خصوص عکاسی کاربردی ارایه خواهد شد.

۱۰ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

۳۰
شهریور

پانصد تا ۲ هزار و پانصد دلار جایزه نقدی برای منتخبین رقابت عکاسی مجله Smithsonian در نظر گرفته شده است.

16TH ANNUAL SMITHSONIAN MAGAZINE PHOTO CONTEST/ People

 

عکس های برنده جایزه می توانند از یک پرتره اعضای خانواده باشد تا منظره ای غرق در نور ماه و... Smithsonian به دنبال بهترین ها در هر موضوع است.

این رقابت برای عکاس های بالای ۱۸ سال آزاد است.

هشت جایزه در بهار ۲۰۲۲ اعطا می شود ، از جمله جایزه بزرگ ۲۵۰۰ دلار، شش جایزه هر کدام ۵۰۰ دلار و جایزه منتخب مردمی ۵۰۰ دلار

شش گروه مسابقه:

دنیای طبیعی: حیوانات، گیاهان و مناظر، ویژگی های زمین شناسی یا اقلیمی و فرایندها و تلاشهای علمی

سفر: مناطق مختلف، مردم یا فعالیتهای ایالات متحده و خارج از کشور که حس مکان را منتقل می کند.

افراد: پرتره و عکس گروه ها یا افراد.

تجربه آمریکایی: رویدادها، اشیاء یا فعالیتهایی که مردم آمریکا را به تاریخ یا میراث فرهنگی آنها متصل می کند.

تصاویر تغییر یافته: عکس هایی که با استفاده از جلوه های ویژه دیجیتالی و/یا سنتی برای اهداف هنری دستکاری می شوند.

موبایل: هرگونه عکس گرفته شده با دستگاه تلفن همراه

تصاویر می بایست پس از ۱ ژانویه ۲۰۱۹ ثبت شده باشد.

شما می توانید حداکثر ۱۵ عکس در هر گروه ارسال نمایید و در مجموع ۹۰ ارسال داشته باشید.

شرکت در این رویداد هزینه ای ندارد.

 

آخرین مهلت ارسال: ۳۰ نوامبر ۲۰۲۱ (۹ آذر ۱۴۰۰)

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

 

  • مهریار مهدوی نادری
۲۷
شهریور

Description: مسابقه نمایشگاهی آمریکا

فراخوان مسابقه نمایشگاهی "پذیرش تفاوت های ما" 2022 آمریکا Embracing Our Differences منتشر شد.

پذیرش تفاوت های ما شما را به شرکت در مسابقه نمایشگاه 2022 و بوجود آوردن جهانی که اختلافات در آن پذیرفته شده و از فردیت تجلیل می شود دعوت می کند.

از هنرمندان ، عکاسان ، حرفه ای ها ، آماتورها و دانشجویان دعوت می شود تفسیر خود را از موضوع “غنی سازی زندگی از طریق تنوع” ارائه دهند.

در مجموع 3000 دلار آمریکا در قالب سه جایزه جداگانه ی  1000 دلاری برای “بهترین  اثر در بخش بزرگسال" ، “بهترین اثر در بخش دانشجویی” و همچنین یک اثر  “منتخب مردم” .

 دو جایزه بهترین اثر ها در بخش اول و دوم  توسط هیئت متخصص شامل 3 نفر از هنرمندان به عنوان داوران ، اهدا می شود.

جایزه “انتخاب مردم” توسط بازدیدکنندگان از نمایشگاه تعیین می شود.

Description: https://hisubmit.ir/wp-content/uploads/2021/07/Arya-Badiyan-Embracing-Our-Differences-2021-Exhibition-Competition.jpgبرنده سال ۲۰۲۱Liberty Enlightening the World” by Arya Badiyan, the Best in Show Adult winner in the Embracing Our Differences 2021 Exhibition Competition

 

"نمایشگاه 2022" از 15 ژانویه 2022 تا 10 آوریل 2022 در پارک Bayfront در مرکز شهر ساراسوتا ، فلوریدا به نمایش گذاشته می شود.

از سال 2004 ، این نمایشگاه میزبان بیش از 3،5 میلیون بازدید کننده بوده است .

از طریق هنر تصویری یا ارسال خلاقانه اثر خود به نوزدهمین مسابقه سالانه "پذیرش تفاوت های ما" ، بخشی از این تغییر هیجان انگیز شوید.

قوانین مسابقه

  • تمامی هنرهای تصویری شامل عکس، نقاشی و طراحی می توانند در این مسابقه شرکت کنند.
  • اثر شما باید افقی باشد . موارد ارسالی که این شرایط را برآورده نکنند رد صلاحیت می شوند.
  • فایل دیجیتالی ارسالی شما باید با وضوح بالا بوده کمتر از 300 dpi نباشد.
     
  • توضیح اثر ارسالی (شامل حداکثر 200 کلمه) ، باید بیانگر روند خلاقیت و یا توضیج موضوع مورد نظر اثر شما باشد.
  • لطفاً فایل دیجیتالی اثر خود را با عنوان و نام خود برچسب گذاری کنید – به عنوان مثال ، “ArtworkTitle-ArtistName؛ حجم فایل  دیجیتالی شما نباید بیش از 400 مگابایت باشد.
  • هنرمندان بالای ۱۳ سال می توانند در این مسابقه شرکت نمایند.

موضوع مسابقه

انتخاب نهایی براساس تعالی هنری و اصالت در انعکاس موضوع ما ، “غنی سازی زندگی از طریق تنوع و فراگیری” انتخاب خواهد شد.

این ممکن است شامل فقط یک پیشنهاد ، هر یک یا بیشتر از موارد زیر باشد:

اختلافات نژادی؛ اختلال جسمی یا ذهنی؛ اختلافات زبانی ، مذهبی یا فرهنگی ؛ وضعیت اقتصادی اجتماعی؛ گرایش یا هویت جنسی ؛ هویت جنسیتی ، نگرش مثبت ؛ فراگیری؛ پذیرش – پذیرفته شدن؛ طعنه زدن ، زورگویی و رویارویی حقوق بشر و برابری؛ درک و مهربانی توانمند سازی آگاهی از هولوکاست یا هر موضوع دیگری که فکر می کنید مضمون ما را “غنی سازی زندگی از طریق تنوع و فراگیری” بهتر بیان می کند.

شرکت در این فراخوان مسابقه نمایشگاهی پذیرفتن تفاوت های ما 2022 رایگان است.

لینک سایت برگزارکننده 

 

  • مهریار مهدوی نادری
۲۱
شهریور

 

زمان برگزاری : 24و31 شهریور 1400  ( 2 جلسه 1/5 ساعته )

از ساعت 18/30 تا 20 ( 35 هزار تومان)

 در این وبینار در طول دو جلسه یک و نیم ساعنه (جمعا سه ساعت)با 10 تکنیک گوناگون گرافیکی بر روی عکس با استفاده از امکانات فتوشاپ آشنا خواهید شد . یادگیری این تکنیک ها به طراحان گرافیک و همچنین عکاسان حرفه ای کمک خواهد کرد تا عکس های مورد نظر خود را به تصاویر گرافیکی تبدیل نموده و در طرح های خود مورد استفاده قرار دهند. در دوران عکاسی آنالوگ بیشتر این تکنیک ها در لابراتوار ظهور و چاپ عکس و در لیتوگرافی ها بصورت دستی و با استفاده از فیلم های لیت انجام می شد. حال در این وبینار مراحل انجام همان تکنیک ها را با ستفاده از امکانات ویژه فتوشاپ فرا خواهیم گرفت. شرکت در این وبینار به طراحان و دانشجویان رشته های گرافیک و عکاسی پیشنهاد می شود.

 

این وبینار برگزار شده است

  • مهریار مهدوی نادری
۱۴
شهریور

Non-Fungible Token

 

Non-Fungible Token

ان اف تی(NFT)، یکی از جدیدترین نوآوری‌ها در حوزه رمزارزها است که عمر نسبتا کوتاهی دارد. توکن غیرقابل تعویض، توکن غیرقابل معاوضه و توکن غیرمثلی همه ترجمه Non-Fungible Token است. اما NFT چیست و چه کاربردی دارد؟

برای اینکه بدانیم NFT چیست بحث را اینگونه آغاز می‌کنیم. در بازار دو نوع دارایی دیجیتال وجود دارد:

  • دارایی تعویض‌پذیر یا قابل معاوضه
  • دارایی تعویض‌ناپذیر یا غیر قابل معاوضه

دارایی‌های تعویض پذیر چیست؟ همانطور که از نامشان مشخص است، می‌توانند به هم تبدیل شوند و ارزش تمام آنها یکسان است. دلار امریکا یک دارایی قابل تعویض است؛ ارزش دلار در ایران یکسان است. اگر کسی از شما بپرسد که اکنون قیمت دلار امریکا به ریال چقدر است، شما از او نمی‌پرسید قیمت کدام اسکناس دلار؟ زیرا قیمت تمام آنها در بازار یکسان است.

اما اگر کسی از شما بپرسد قیمت واحد مسکونی در تهران چقدر است؟ شما از او می‌پرسید قیمت کدام واحد مسکونی؟ زیرا قیمت هریک از آنها متفاوت است. یا اگر کسی از شما بپرسد قیمت تابلوی نقاشی چند است؟ شما باید بدانید منظور او کدام تابلوی نقاشی است، زیرا قیمت هریک با دیگری متفاوت است. این دو مثال، دارایی‌های غیرقابل تبدیل هستند و ارزش آنها منحصر به فرد است.​​​​​​​

مفهومNFT در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟ علی و محمد در کیف پول‌های خود بیت کوین ذخیره کرده‌اند.   

آیا قیمت بیت کوین این دو باهم تفاوت دارد؟ خیر. پس بیت کوین یک کوین قابل تعویض است. اتریوم، بایننس کوین، ریپل، آدا و بسیاری از رمز ارزهای بازار، یک دارایی قابل تبدیل هستند و ارزش یک کوین اتر با دیگر کوین آن هیچ تفاوتی ندارد. اکنون تفاوت میان یک توکن قابل معاوضه با یک دارایی غیرقابل معاوضه را متوجه شدیم. تقریبا همه ما با به دلیل آشنایی با ارزهای دیجیتال مشهوری مانند بیت کوین، مفهوم دارایی قابل تعویض را می‌دانیم.

یک بازی را نظر بگیرید که در ابتدا منطقه کوچکی به رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد که در آن عده‌ای زندگی می‌کنند. شما باید با استفاده از منابع اولیه‌ای که در اختیار دارید این منطقه را مدیریت کنید. تامین خوراک و پوشاک و مسکن، توسعه صنایع، ساخت ارتش، تاسیس مدرسه و بیمارستان و هرآنچه در زندگی واقعی می‌بینید را می‌توانید در این بازی ایجاد کنید. این منطقه را به تدریج گسترش می‌دهید و به تدریج زیرساخت‌های شهر خود را تاسیس می‌کنید. با بالا رفتن جمعیت و ایجاد ارتش، می‌توانید به سایر مناطق حمله کنید و آنها را به چنگ خود درآورید. در نهایت شما کشوری خواهید ساخت که در آن المان‌های بسیار زیادی وجود دارد. شما می‌توانید این کشور را با تمام المان‌هایش به فروش برسانید (در انتها یک مورد واقعی از همین مثال را آورده‌ایم که ۵۰۴ اتر فروخته شده است). این مثالی از یک بازی بر بستر بلاکچین است که برای ارزش‌گذاری مولفه‌هایش از NFT استفاده می‌شود. اینجاست که باید نوع دیگری از توکن برای این هدف‌های خاص تعریف شود. به این نوع از توکن‌ها، توکن‌های غیر قابل تعویض (Non-Fungible Token) یا NFT گفته می‌شود.

تاریخچه NFT در بازار رمزارزها

فعالیت اکوسیستم NFT ابتدا در سال ۲۰۱۷ با عرضه پروژه‌هایی نظیر کریپتوپانک‌ها (CryptoPunks) و کریپتوکیتی‌ها (CryptoKitties) شروع شد و از آن زمان تاکنون، این عرصه به صنایع و کاربردهای مختلفی راه یافته و همچنان در حال توسعه است. کریپتوپانک‌ها که در اوایل سال ۲۰۱۷ بر بستر اتریوم بوجود آمدند، در حقیقت مجموعه‌ شخصیت‌های پیکسلی بودند و در حدود ۱۰ هزار مورد منحصربفرد را تشکیل می‌دادند. آن‌ها در ابتدا رایگان بودند اما بعد از اینکه کاربران علاقه زیادی به آن‌ها نشان دادند نقش آن‌ها در پروژه کاملا تغییر کرد. افزایش میزان علاقه و توجه مردم، به NFT ثبات بیشتری داد و باعث شد تا امروز ادامه پیدا کند. کریپتوپانک‌ها تا این حد رواج دارند که اکنون برخی از آن‌ها به قیمت ۶۰ اتر فروخته می‌شوند.

کاربرد NFT چیست؟

از NFT ها می‌توان برای توکنیزه کردن (دیجیتالی کردن) تقریبا همه چیز استفاده کرد. هرچند انواع مختلف “رسانه” بیشترین استفاده را از این توکن‌ها می‌برند. محبوب‌ترین کاربرد N‌FT ها شامل موارد زیر است (پروژه‌های فعال در هر زمینه نیز مشخص شده):

  • هنر دیجیتال (SuperRare, KnownOrigin, Async Art, Rarible)
  • موسیقی دیجیتال (Mintbase, InfiNFT)
  • املاک مجازی (Cryptovoxels, Decentraland)
  • آیتم‌های پوشیدنی واقعیت مجازی یا همان VR
  • گیمینگ و بازی‌های رایانه‌ای (Axie Infinity, Sorare, Gods Unchained)
  • بلیت رویدادهای مختلف یا مجوز حضور در آنها
  • نشان‌های اشتراک در پلتفرم‌های مختلف
  • اسامی دامنه بلاک چین (Ethereum Name Service, Unstoppable Domains)
  • کالاهای لوکس توکنیزه‌شده
  • سیاست‌های بیمه‌ای توکنیزه‌شده (yEarn’s yInsure tokens)

فروش NFT ها

فرآیند فروش NFT ها چیست؟ قرار دادن NFT ها برای فروش در پلتفرم‌هایی نظیر OpenSea و Rarible بسیار آسان است. پلتفرم Rarible حتی فروش‌هایی به صورت مزایده نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای فروش NFT باید ابتدا کیف پول خود را به پلتفرم موردنظر متصل کنید. اگر N‌FT خود را ایجاد کرده‌اید، با کلیک بر روی آن می‌توانید گزینه فروش (Sell) را مشاهده کنید. بر روی این گزینه کلیک کرده و تراکنش مورد نظر را امضا کنید تا فرایند فروش تکمیل شود. اگر N‌FT فرد دیگری را دریافت کرده‌اید و می‌خواهید آن را بفروشید فرایند مشابهی دارد. بر روی دارایی مورد نظر کلیک کرده و مراحل فروش را طی کنید.

حاضرید برای خرید NFT چه مقدار هزینه کنید و یا حاضرید N‌FT خود را با چه قیمتی بفروشید؟ هیچگونه پاسخ صحیح و اشتباهی در این خصوص وجود ندارد، اما باید چند نکته کلیدی را به خاطر داشته باشید. اگر فرد خلاق و به دنبال آزمایش‌ چیزهای جدید هستید پس مشخصا قیمت‌گذاری NFT مسأله آنچنان مهمی نیست. اگر به دنبال برگشت سرمایه و کسب سود از N‌FT هستید، پس باید در خصوص آنچه که می‌خرید یا می‌فروشید با دقت زیاد عمل کنید. در این صورت باید به موارد زیر توجه کنید:

  • اعتبار، کمیاب بودن و نظارت نکات کلیدی هستند. NFT های منحصربه‌فرد از جانب هنرمندان برجسته ارزشمندتر از N‌FT هایی هستند که مجموعه‌ای از آنها وجود دارد و توسط کاربر کمتر شناخته‌شده ایجاد شده‌اند.
  • پروژه‌های NFT دارای کف قیمت هستند. می‌توانید با استفاده از پلتفرم‌هایی نظیر OpenSea کف قیمت N‌FT مورد نظر خود را به دست آورید و بر اساس آن، پیشنهاد خود را ارائه دهید.
  • به حجم معاملات و تراکنش‌ها دقت کنید. پروژه‌هایی که فعالیت بیشتری دارند، فرصت‌های کسب سود بیشتری ارائه می‌دهند.
  • شعار “ارزهای دیجیتال برای کسی است که کلیدها را در اختیار داشته باشد” برای NFT ها نیز صادق است. به همین دلیل است که توجه بسیار زیاد به امنیت طی جمع‌آوری و دریافت NFT ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بهترین اقدام، ذخیره N‌FT در کیف سخت‌افزاری است تا به آسانی مورد حمله و سرقت قرار نگیرد.

- منبع سایت میهن بلاکچین

 

 

 

 

  • مهریار مهدوی نادری
۱۴
شهریور

نویسندهشاهو فریور

 

توکن‌ غیر قابل معاوضه یا NFT موارد استفاده‌ی زیادی دارد؛ از جمله گیمینگ، هنر و حتی کشت سود (ییلد فارمینگ)؛ اما NFT دقیقا چیست؟

NFT یا توکن غیر قابل معاوضه (Non-Fungible Token) نوعی خاص از توکن‌های رمزنگاری است که با استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین گونه‌ای دارایی دیجیتال ایجاد می‌کند که قابل تکثیر نیست.

توکن غیر مثلی با رمزارزهای شناخته‌شده‌ی قابل تعویض مانند بیت کوین (BTC)، اتر (ETH) یا مونرو (XMR) تفاوت دارد، برای مثال شما می‌توانید بیت کوینی را در مقابل بیت کوینی دیگر معاوضه کنید.

اگرچه استفاده از NFT-ها در صنایع مختلف وجود دارد، بیشتر در حوزه‌ی گیمینگ و کلکسیون دیجیتال استفاده می‌شوند و اغلب با استاندارد ERC-721 و روی بستر اتریوم ساخته می‌شوند، هرچند که در ۲۰۲۱ استفاده از توکن‌های غیر قابل معاوضه روی سایر بلاک‌چین‌ها مانند پروتکل BEP-721 بایننس اسمارت چین نیز شروع به توسعه کرد.

قابل معاوضه بودن یا مثلی بودن چیست؟

منظور از قابل معاوضه بودن یک دارایی یعنی بتوان آن را بدون افت قیمت با دارایی مشابهش معاوضه کرد. همچنین قابل معاوضه بودن ویژگی‌های یک سرمایه مانند قابل تقسیم بودن یا ارزش آن را تعیین می‌کند.

برای مثال یک اسکناس ۱۰ دلاری از لحاظ ارزش کاملا مشابه اسکناس ۱۰ دلاری دیگر است. وقتی شما اسکناسی ده دلاری از کسی قرض می‌گیرید، نیازی نیست دقیقا همان اسکناس را به او پس بدهید زیرا آن‌ها ارزش یکسان دارند.

توکن‌های قابل معاوضه (Fungible)، توکن‌هایی هستند که با هم قابل معامله شدن هستند و بهای آن‌ها ثابت می‌ماند. در حوزه‌ی رمزارز یک بیت کوین ارزشی معادل یک بیت کوین دیگر دارد و ارزش آن بدون توجه به صاحب یا تاریخچه‌اش ثابت است.

اما قضیه در مورد توکن‌های غیر قابل معاوضه فرق می‌کند، قیمت یک توکن NFT با هر توکن مشابه آن متفاوت است. ویژگی‌های فردی یکتا بودن آن‌ها را تعیین می‌کند، بنابراین آن‌ها همچون سرمایه‌های دنیای واقعی مانند سنگ‌های قیمتی، آثار هنری یا کلکسیونی غیر قابل معاوضه هستند

برای مثال بیایید فرض کنیم که من بلیتی سینما برای دیدن فیلم اخراجی‌های جدید را دارم و شما بلیت فیلم جنگ ستارگان را دارید، هر دوی ما بلیت داریم ولی آیا این بلیت‌ها قابل معاوضه هستند؟

بنابراین توکن‌های غیر قابل معاوضه مانند این بلیت‌ها، جلوه‌ی دیجیتال سرمایه‌هایی هستند که می‌توانند حاوی اطلاعاتی باشند که دارای کاربردهای گوناگون و ارزشی غیر قابل پیش‌بینی است.

Description: nft چیست مثال

 ویژگی‌ها و مزایای توکن‌های غیر قابل معاوضه

  • کمیابارزش توکن‌های غیر قابل معاوضه ناشی از کمیاب بودن آن‌ها است. اگرچه توسعه‌دهندگان NFT-ها هر اندازه بخواهند می‌توانند از این توکن‌ها بسازند؛ اما با محدود کردن تعداد آن‌ها، باعث افزایش نادر بودن آن‌ها می‌شوند.
  • تقسیم نشدنیاگرچه این امر قانون نیست ولی اغلب توکن‌های غیر قابل معاوضه به واحدهای کوچک‌تر تقسیم نمی‌شوند، یا کل یک اثر هنری دیجیتال را خریداری می‌کنید یا اصلا آن را نمی‌خرید.
  • یکتاییاین مورد مهم‌ترین ویژگی یک NFT است. NFT-ها دارای زبانه‌ای (tab) از اطلاعات ثابت هستند که یکتا بودن آن‌ها را ثبت می‌کند. به این ویژگی به‌عنوان گواهی اصالت نگاه کنید.
  • قابل انتقال: برخلاف توکن‌های قابل معاوضه قابل ترید، توکن‌های غیر قابل معاوضه در بازارهای خاصی خرید و فروش می‌شوند. بااین‌حال ارزش آن‌ها به منحصر‌به‌فرد بودنشان بستگی دارد.
  • دارای اصالت: توکن‌های غیر قابل معاوضه مبتنی بر تکنولوژی بلاک‌چین هستند، بنابراین میتوانید از اصالت NFT خود مطمئن شوید، زیرا ساخت چیزی جعلی در لجر تغییر ناپذیر نامتمرکز تقریبا محال است.
  • حافظ حق مالکیتاین مورد هم به استفاده‌ی NFT از پلتفرم‌های نامتمرکز اشاره می‌کند که در آن هیچ مالکی داده‌ای را پس از ثبت نمی‌تواند تغییر دهد.

NFT ها چرا باارزش هستند؟

به لطف ظهور تکنولوژی بلاک‌چین، گیمرها و کلکسیونرها می‌توانند مالکان تغییرناپذیر آیتم‌های داخل بازی و سایر سرمایه‌های یکتا باشند و از آن‌ها پول نیز کسب کنند. در بعضی موارد بازیکنان می‌توانند سازه‌هایی مانند پارک‌ها را در دنیای مجازی بسازند و از آن کسب درآمد کنند، مانند بازی‌های The Sandbox و  Decentraland همچنین بازیکنان می‌توانند آیتم‌های دیجیتال تکی را که هنگام بازی به دست می‎‎آورند در بازارهای ثانویه بفروشند، مانند کاستوم‌ها (لباس‌های داخل بازی)، آواتارها و ارزهای داخل بازی.

هنرمندان می‌توانند آثار دیجیتال خود را به‌طور مستقیم به مخاطبان  و بدون نیاز به حراجی‌ها در سراسر دنیا بفروشند و از این طریق سهم بیشتری از سود حاصل از فروش را برای خود نگه دارند. همچنین حق تألیف (Royality) نیز می‌تواند به‌صورت هنر دیجیتال برنامه‌نویسی شود و هر بار که اثر هنری به مشتری جدیدی فروخته می‌شود، خالق اثر درصدی از سود فروش را دریافت می‌کند.

ویلیام شاتنر که با نام کاپیتان کرک در سری جنگ ستارگان شناخته شده است است، با ورود به عرصه‌ی آثار کلکسیونی دیجیتال و صدور ۹۰ هزار کارت دیجیتال از تصویر خودش روی فروشگاه بلاک‌چین WAX، به ازای هر کارت ۱ دلار دریافت کرد و هر بار که این کارت‌ها دوباره به فروش بروند از حق تألیف آن‌ها کسب درآمد می‌کند.

گران‌ترین توکن غیر قابل معاوضه کدام است

با شناخته‌تر شدن NFT-ها، گران‌ترین NFT دنیا نیز هر روز تغییر می‌کند. این عنوان قبلا توسط یکی از توکن‌های مجموعه کریپتو پانک (CryptoPunk) به نام شماره 6965 تصاحب شده بود که قیمتی برابر ۸۰۰ اتر (با احتساب اتر به قیمت ۲۰۰۰ دلار قیمتی بیش از ۱٫۶ میلیون دلار) داشت. اما در ۸ اسفند یکی از آثار هنرمندی به نام Beeple با قیمت ۶٫۶ میلیون دلار به فروش رفت و رکورد گران‌ترین NFT را شکست.

منبع : zoomit.ir

 

  • مهریار مهدوی نادری
۱۱
شهریور

کتاب عکاسی خیابانی

پیشگفتار ژن لاوینجر در مورد کتاب

عکس خیابانی یا به عبارتی عکاسی خیابانی چیست؟

تعاریف زیادی به اندازه «عکاسان خیابانی» وجود دارد. این سبک مطمئناً انعطاف پذیری قابل توجهی دارد ، اما من فکر می کنم محدودیت هایی وجود دارد. این چیزی فراتر از یک عکس گرفته شده در خیابان است. بروس گیلدن عکاس مگنوم در توصیف عکس خیابانی می گوید: "اگر با دیدن عکس بوی خیابان را حس کنید ، این یک عکس خیابانی است." اما این توصیف نیز قابل تامل است. آیا عکسی از سطل های مملو از زباله در یک کوچه خلوت هم یک عکس خیابانی است؟ و آیا یک چشم انداز معمولی شهری هم به عنوان یک عکس خیابانی شناخته می شود؟ آیا نامیدن یک عکس به عنوان عکس خیابانی نیاز به حضور  افراد در آن عکس را دارد؟ آیا یک عکس پرتره در خیابان یک عکس خیابانی است؟ بسیاری از عکاسانی که سبک خود را خیابانی می دانند به صورت سیاه و سفید عکاسی می کنند ، آیا این امر در عکاسی خیابانی ضروری است؟

نگاه شخصی من به عکاسی خیابانی:

عکس خیابانی بهتر است سیاه و سفید باشد اما این امر مطلق و ضروری نیست. یک عکس خیابانی باید لحظه همگام سازی و ارتباط بین عناصر غیرمرتبط  را در ذهن مخاطب ایجاد کند ، یا باید به دنبال ثبت یک لحظه مهم از بیان ، ژست یا نگرش سوژه (ها) باشد. و مهمتر از همه ، یک عکس خیابانی باید نوعی کند و کاو در جهت شناخت بهتر عناصر درون عکس در ذهن مخاطب ایجاد کند.

در عکس های دانیل تا حدی همه آن ها را می توان مشاهده کرد. وقتی به عکس های او نگاه می کنم ، تصور می کنم که اگر آن زمان در آن نقطه بودم ، سعی می کردم همان تصویر را بدست آورم. در فصل دوم کتاب  در مورد ده نکته برای عکس های بهتر خیابانی به گونه ای ارایه شده که گویی مستقیماً از کتاب شخصی من برداشت شده است. از همه مهمتر ، تصاویر حس بصری ، ترکیب بندی و حساسیت ذاتی او برای وضعیت انسان را نشان می دهد.

Gene Lowinger

ژن لاوینجر

 

  • مهریار مهدوی نادری
۰۹
شهریور

 

 

 

کلاس حضوری آموزش روتوش حرفه ای چهره

 ( 10 جلسه 3 ساعته )

با توجه به شروع کلاس اعلام شده قبلی و درخواست مجدد برخی علاقمندان جهت شرکت در کلاس روتوش حرفه ای چهره  ،کلاس های جدید روتوش حرفه ای چهره  بصورت آنلاین و یک روز در هفته برگزار خواهد شد. تاریخ شروع کلاس ها از 15 شهریور ماه خواهد بود و درهر جلسه مدرس مباحث درسی را بصورت آنلاین اجرا می کند . در پایان هر جلسه فیلم همان  جلسه در دسترس هنرجویان قرار می گیرد . تمرینات داده شده در هر جلسه به دانشجویان در جلسه بعد مورد بازبینی و رفع اشکال قرار خواهد گرفت . هنرجویان در طول دوره با انواع روش های حرفه ای نرم کردن انواع پوست ، چشم ، ابرو ، مژه و اجزای دیگر چهره ، بدن ، مو و لباس و همچنین تنظیم و تصحیح نسبت های اجرای چهره وبدن آشنا خواهند شد. در این دوره با امکانات خاص فتوشاپ وهمچنین پلاگین های حرفه ای فتوشاپ  نیز آشنا خواهید شد.

 

 شهریه کلاس: 3.200.000 تومان 

 

پرداخت شهریه با اپلیکیشن آپ کلید پرداخت با آپ
 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام با شماره : 09109404811 تماس بگیرید.

 

 

 

  • مهریار مهدوی نادری
۰۸
شهریور

 

 

  • کتاب اتاق روشن اندیشه هایی درباره عکاسی نوشته رولان بارت با ترجمه نیلوفر معترف, توسط نشر چشمه به چاپ رسیده است.
  • موضوع کتاب: هنر, بررسی درون مایه های حضور و غیاب و رابطه, تحقیق در جامعه شناسی و واژه شناسی

 

درباره کتاب اتاق روشن اندیشه هایی درباره عکاسی

یادداشت هایی در باب عکاسی"، پژوهشی است درمورد سرشت عکس ها، که با بررسی درون مایه های حضور و غیاب و رابطه ی میان عکاسی، تئاتر، تاریخ و مرگ آغاز می شود. آن گاه هنگامی که بارت در عکسی از دوران کودکی مادرش تأمل می کند، این کتاب ذهن خود را باز می تاباند.اتاق روشن که کمتر لحنی انتقادی دارد، آخرین اثر بارت و زیباترین و اندوه بارترین کتاب اوست. حس کشف و بازگشت از دنیای از دست رفته، خواننده را با خود همراه می کند.

رولان بارت در سال 1915 متولد شد و در دانشگاه پاریس به مطالعه ی ادبیات فرانسه و ادبیات کلاسیک پرداخت. پس از تدریس زبان فرانسه در دانشگاه های رومانی و مصر به مرکز ملی پژوهش های علمی پیوست و در آن جا خود را وقف تحقیق در جامعه شناسی و واژه شناسی نمود. بارت تا هنگام مرگش ، در سال 1980، استاد کالژ دوفرانس بود.

 

مباحث کتاب اتاق روشن اندیشه هایی درباره عکاسی

 

  1. ویژگی عکس
  2. عکس رده بندی ناپذیر 
  3. احساسات در حکم 
  4. راه تازه 
  5. عکاس شبح و تماشاگر
  6. کسی که عکاسی شده 
  7. تماشا گر : بحران سلیقه 
  8. عکاسی در حکم حادثه
  9. پدیدارشناسی سردستی
  10. دوگانگی 
  11. استودیوم و پونکتوم
  12. استودیوم
  13. اطلاع رسانی
  14. رنگ کردن 
  15. غافلگیر کردن 
  16. و...

      

 

 

 

  • مهریار مهدوی نادری
۰۸
شهریور

 

زمان برگزاری : 13و17 شهریور 1400  ( 2 جلسه 1/5 ساعته )- از ساعت 18/30 تا 20

وبینار مدیریت رنگ و کنتراست با حضور 15 نفر در دو جلسه برگزار شد.

فیلم های وبینار از طریق ایمیل برای شرکت کنندگان ارسال گردید.

 در این وبینار طی دو جلسه یک و نیم ساعنه جمعا سه ساعت)با چگونگی عملکرد تنظیمات فتوشاپ و روش های گوناگون  مدیریت رنگ و کنتراست آشنا خواهید شد. همچنین با لایه های فتوشاپ و استفاده از تنطیمات آن ها برای دستیابی به نتایج مورد نظر در ویرایش عکس ها بصورت کاربردی آشنا می شوید. تنظیم مناطق نوری عکس ها و بازیابی جزییات از دست رفته تصویر در مناطق تیره و روش عکس و همسان سازی آن ها چه از لحاظ کنتراست ، تیرگی و روشنایی و چه ازنظر طیف رنگی از دیگر مواردی است که به آن پرداخته خواهد شد. در این دوره کوتاه همچنین یاد خواهید گرفت که با تنظیم کنتراست، رنگ و تیرگی و روشنایی علاوه بر ایجاد حس خاص در تصویر ، تاکید بر عناصر اصلی تصویر را نیز به انجام برسانیم و...

 

این وبینار برگزار شده است

 

  • مهریار مهدوی نادری
۰۷
شهریور

  

زمان برگزاری : 3 شهریور 1400  ( 1 جلسه 1/5 ساعته )

این وبینار برگزار شده است

 

 

 

 

  • مهریار مهدوی نادری