عکاسی کاربردی

آموزش کاربردی عکاسی

عکاسی کاربردی

آموزش کاربردی عکاسی

در این وبلاگ مقالات آموزشی در خصوص عکاسی کاربردی ارایه خواهد شد.

۲ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

۳۰
مهر

 

اگر از JPEGMini Pro اطلاع ندارید ، این مطلب را حتما مطالعه کنید.

  JPEGMini Pro  یک پلاگین مخصوص لایت روم و برای کاهش حجم تصاویر JEPEG است که اندازه هر تصویری را که از آن ها خروجی می گیرید  را تا 80 درصد کاهش می دهد ،بدون آنکه کیفیت بصری تصویرکاهش یابد.

این در عمل به معنی بارگذاری سریع تر در گالری ها وبلاگ های آنلاین و همچنین صرفه جویی در زمان بارگذاری وب سایت ، زمان کپی سریع تر در درایوهای اکسترنال و USB های سرویس گیرنده و فایل های بیشتری است که روی رسانه خارجی شما نصب می شوند.

داشتن یک فایل تصویری که به نظر یکسان است اما حجم بسیار کمتری دارد می تواند در بسیاری از مراحل گردش کار ،به شما کمک کند تا در وقت و زمان صرفه جویی کنید. حتی می تواند در هزینه ذخیره سازی شما نیزصرفه جویی کند. هر تصویری که برای مشتریان خود ارائه می‌دهید را می توانید حجم آن را با استفاده از پلاگین  JPEGMini Pro کاهش دهید، و این تصاویر اغلب برای آلبوم‌ها و آثار دیواری بدون مشکل چاپ می‌شوند. شما می توانید نسخه آزمایشی JPEGMini را به صورت رایگان از طریق وب سایت سازنده آن دانلود و برای 30 روز امتحان کنید، اما در اینجا نسخه حرفه ای و مادام العمر این پلاگین را که به شما امکان می دهد تا فشرده سازی JPEGMini را به فرآیند خروجی  لایت روم اضافه نمایید و تصاویر را تا 8 برابر سریع پردازش کنید را برای شما به رایگان به اشتراک گذاشته ایم.

 JPEGmini نرم افزاری قدرتمندی در زمینه بهینه سازی و کاهش حجم عکس ها میباشد که هیچگونه تغییری در کیفیت تصاویر ایجاد نمی کند. برنامه JPEGmini با استفاده از تکنولوژی بهینه سازی عکس ، قابلیت کاهش اندازه فایل عکس ها تا حدود 80 درصد و حفاظت ار رزولوشن و کیفیت آن ها را ارائه می کند. از دیگر ویژگی های نرم افزار JPEGmini می توان به قابلیت استفاده از تمام هسته های CPU رایانه به طور همزمان اشاره کرد که فرآیند کاهش اندازه فایل عکس ها را در کمترین زمان ممکن امکانپذیز می نماید. نرم افزار JPEGmini همچنین از عکس های تا 60 مگاپیکسل نیز پشتیبانی کرده و تمام نیازهای عکاسی شامل Canon 5DS و Canon 5DSR ، شات های پانوراما و کولاژ را پوشش می دهد. یکی دیگر از ویژگی های این برنامه ، دارا بودن یک پلاگین برای برنامه های Adobe Lightroom بوده که موجب بهینه سازی خودکار عکس ها توسط JPEGmini به کمترین اندازه ممکن در زمان ایجاد خروجی در برنامه های مورد نظر می گردد.

جفری فریدل، مشاور سابق ادوبی:

"به نظر می‌رسد کیفیت خروجی فایل JPEG با پیش‌فرض  75، که در محدوده 70 تا 76 قرار می‌گیرد، به نسبت اندازه تنظیمات بالاترین کیفیت، نتیجه قابل مشاهده خوبی را ارائه می‌دهد. اندازه فایل، توجه داشته باشید ، کسانی که کورکورانه از حداکثر تنظیمات برای کیفیت خروجی فایل خود استفاده می کنند، فضای زیادی از دیسک و همچنین فضاو پهنای بارگذاری خود را بیهوده به هدر می دهند."

در اینجا نمونه ای از یک تصویر صادر شده با کیفیت 100 آمده است:

و دیگری با کیفیت 76 درصد:

اگر از نرم‌افزار لایت روم و یا فتوشاپ استفاده می کنید و می‌خواهید یک قدم جلوتر بروید، می‌توانید حتی با  خروجی 75 و از پلاگین JPEGMini Pro برای کاهش بیشتر حجم فایل استفاده کنید.

 

         نسخه 64 بیتی

دانلود با حجم 47 مگابایت ( کرک شده )

           پسورد فایل :soft98.ir

 

  • مهریار مهدوی نادری
۲۱
مهر

  

 کتاب Selfportrait photography

 ناتالی دای بیز -   Natalie Dybisz

 

این کتاب به طور منحصر به فردی، به سلف پرتره و تکثیر سریع آن به عنوان یک ژانر می پردازد تا به عکاس مشتاق توصیه ها و نکات ارزشمندی در مورد نحوه عکاسی از خود ارائه دهد. فصل اول به تاریخ سلف پرتره و ژانر امروزی آن می پردازد و کار و داستان نویسنده را معرفی می کند. در ادامه این فصل  به طور مشروح  ، فاکتورهایی را که باید هنگام تهیه سلف پرتره به آنها توجه کنید ، بیان می کند. فصل دوم نحوه انتخاب تجهیزات مناسب را مورد بررسی قرار می دهد ، در حالی که در فصل سوم به عناصر عملی عکاسی ، از مکان ها تا نورپردازی و ویژگی های عکاسی مانند  عکاسی در نور کم و استفاده از وسایل و رفلکتورها می پردازد. فصل چهارم شما را به مراحل پس از تولید ، از اصول اولیه تنظیمات فتوشاپ ، تا دستکاری های جزئی و سپس دنیای پیچیده تر ترکیب ترفند و HDR می برد. در فصل پنجم با نمونه آثار هشت هنرمند دیگر در عکاسی از خودشان آشنا می شوید. در اینجا هنرمندان موفقی مانند نوح کالینا ، روسینا بوسیو و آنت پهرسون آثار خود را به اشتراک می گذارند و در مورد انگیزه های سلف پرتره های خود بحث می کنند. در این بخش مجموعه ای متنوع از هنرمندان ، اعم از زن و مرد ، از زمینه ها ، ملیت ها و سنین مختلف انتخاب شده اند. برخی از مشارکت کنندگان هنر خوانده اند ، برخی دیگر خودآموز هستند. هم عکاسی دیجیتال و هم فیلم ارائه شده است. یک هنرمند عکاس مد است ، یکی نقاش است ، دیگری روانشناس بالینی است. یکی دیگر از افراد پرتره های شخصی خود را در قسمتی از سیمپسونها تقلید کرده و ... پس از معرفی هر هنرمند ، صفحات متعددی در اختیار آن ها قرار گرفته که در آنها درباره پیشینه ، اهداف هنری و روند خلق تصاویر آنها بحث شده است.

 

لینک دانلود رایگان کتاب

 

 

 

  • مهریار مهدوی نادری